Thursday, January 27, 2011

terjumpa kawan se wad

tgh sedap2 menjamu selera di sekeret resepi bersama husband tersayang
tetiba :

husben : erm..yang,tu bukan yg satu wad masa kat columbia ke?
aku : ye la..nama dia ape ek..lupa la pulak
husben : ntah..xingat gak

lalu aku pon ngan muka tak malu tgk je si cantik jelita

aku : ingat tak lagi..kita penah 1 wad menahan sakit nak besalin..(apa punya starting lor)
dia : ye la..ala, lupa la sapa nama..lain dah skang ek
aku : (sambil recall balik nama si cantik jelita ) erk..rina kan? saya ida..lain sbb pakai spek ye? sambil tersengih2..
dia : mana baby?
aku : tu..tgh sedap tdo dlm stroller (sambil muncung kan bibir..)
dia : alalala..tembamnye..!! ok la ida, rina nak cepat ni..nnt kem salam kat atok ye
aku : ok..sambil salam2 & muah2

kebetulan atok aku a.k.a bidan kampung mengurut si rina lepas bersalin ari tu..tu yg leh kenal atok :)

rina ni anak sumbadi gak kat sabah tu & husben dia juga mcm org kaya sbb ada ladang kelapa sawit..no wonderla rina mampu bersalin kat columbia..aku nape besalin kat columbia?sbb insurance company husben tanggung sumenye..kalo tak,jgn harap le merasa besalin kat columbia ye pn ida...

masa sebilik ngan rina, dia dah buka 2cm..so, dokto khairul soh rina masuk wad siap2..tu yg tershare ngan aku..ikutkan aku dapat bilik sorang2 tapi dah penuh..so terpaksa la share tau.
masa tu aku br kena induced..mmg takde bukaan lagi
sian kat rina sbb dr kol 1pm sampai la aku selamat bersalin, dia still 2cm gak..last2 dokto khairul terpaksa operate sbb wiso baby lemas..
rina dapat baby gurl..tapi tak sempat jumpa dia ms nak balik sbb mak xbg berjalan2 dlm columbia tu..cis!!
ni dokto khairul yg cite kat aku..dia ckp time rina dalam OT, si kasyah siap bwk masuk video cam sbb nak record detik2 indah baby kuo..tapi baru 1 torehan, gedebuk kasyah pengsan..
OMG..terpaksa la nurse2 papah kasyah g tmpt lain..baru aku nak puji si kasyah sbb berani..trus tak jadi puji...ngoks la ida ni kan!!

oppss..lagi satu lupa nak gtau..
rina baru pregnant 4 2nd baby. baru beberapa minggu..
erk...!! kalo operate 1st baby bukan ke kena rehat sekurang2nye 2 thn utk dptkan 2nd baby??
rina cakap ter'melekat'..alhamdulillah rezeki kan

No comments:

Post a Comment