Thursday, June 30, 2011

gate ketapi

td pg otw ke umah sewa,lalu la kat gate ketapi..
2 buah keta depan keta aku lepas dr gate..
pakcik kat pondok sbelah rel ketapi bg signal soh benti..
akur je la...kalau lalu juga,selamatla keta aku kena lenyek ngan ketapi nnt :)

igt lagi masa kecik2 dulu, abah rela bwk keta slow bila signal ketapi dh kelip2..
sbb ape abah buat mcm tu? sbb anak2 dia dah terkinja2 nak tgk ketapi..
bl keta dah stpo,tunggu dengan penuh sabar sambil berteka-teki ngan adik beradik,ketapi dtg dr arah kiri or kanan..
bl ketapi lalu je,bising satu keta lambai2 ketapi..macam la pakcik yg bwk ketapi tu nampak kami lambai2 kat dia...hehehehhe..

zaman kanak2 adalah zaman yg paling best dlm hidup,tak perlu fikir masalah (ssb masa kecik dulu mana de masalah) hanya fikir bgn tdo, nak main je kejenye...

Wednesday, June 15, 2011

ahmad dah berjalan

anak teruna hamba dah berjalan seusia 1 tahun 2 bulan..alhamdulillah
walaupon dia lambat berbanding kwn2 seusia dia, aku tak kesah pon..
janji dia berjalan tanpa bantuan menan,paksaan atau lain2

walopon br pandai berjalan & masih terhoyong hayang & wajibla banyak kali jatuh, ahmad tak penah putus asa...mesti bangun balik & cuba lagi..paling koman pon dia merangkak..
agaknya dengan merangkak, pergerakan dia lebih laju berbanding jalan ala2 kungfu mabuk..
hari ni dia steady berjalan & kurang jatuh..
dan hari ni juga cubaan utk berlari
berlari sebab larika hp ibu..ibu kejo dia..hahahaha
layan la momen2 anak hamba baru berjalan :)

video