Saturday, January 22, 2011

..hari ni hari sabtu..

ahmad masih tdo..jam dah kol 11.50am (2nd round tdo)
jap lagi dlm kol 12 aku nak g umah mak
sbb nak temankan mak g kenduri kat dewan mpt
mak takde sape nak teman
dan aku berjaya bg alasan pada en. mat supaya tak ke umah bapak mertua dengan lebih awal
utk pengetahuan korang, en.mat sekarang ni sibuk bebeno dengan projek buat awning kat umah bapak
jadi semalam dia telah mengajak aku utk temankan dia & bapak & kak nana sambil2 tu bapak & kak nana blh memain ngan ahmad
ooo..aku sgt kurang suka ke umah bapak sbb bosan & panas
hehehe..keji punya menantu kan
dan bapak mertua sgt kasar melayan si ahmad
aku tak sanggup tgk & tak berani nak tego
sapa tak syg anak kalo main ngan anak kita sambil gegar2 pale budak tu, lambung tinggi2
kang jadi ape2 cane..?

berbalik pada kenduri..
sebenarnya aku sgt xsuka g kenduri
tapi sbb siankan mak aku..maka aku pon pergi sambil2 leh lambat2 g umah bapak :)
sbb ape tak ske g kenduri ?
1. sbb kena pakai bj kurung,so tepaksa iron bj kurung bagai
2. aku xmakan daging & ayam. so bl g makan kenduri aku hy amek nasi & sayur dalca shj..kalo ada lauk telor or ikan mmg alhamdulillah
3. kenduri bwh kemah adalah panas..so kena mkn cepat2 supaya ahmad tak merengek..(dan aku juga tak merengek sekali).kalo kenduri dlm dewan, amatlah lega sbb ada ekon.
4. kalo g kenduri ngan mak..mesti lambat blk sbb mak suka menyembang..macam sume tetamu tu dia kenal..dan aku terpaksa senyum memanjang wlpn dah penat dukung si ahmad debab..
5. kalo aku terjumpa kwn lama, mmg tak dapek la nak berborak.ni kes kalo g kenduri ngan en mat sbb dia pon spesis aku tak ske g kenduri..kalo tersembang lebih dr 3 minit..siapla dlm keta nnt , atas kepala en mat ada api ye tuan2 dan puan2..suami sy sgtla garang..sy sgt takut..
6. kenduri yg jauh dr umah..mmg tak ske pegi sbb perut akan lapar tapi umah kendurinye tak jumpa2 lagi..

sekian..bebelan dr sy..ahmad belum bgn lagi..terpaksa sy angkat gak dia masuk keta
sy drive sendirian ye sbb en mat awal2 pagi dah kuo g wat awning...

itu je alasan pasal kenduri..nape takde kena mengena ngan tajuk entry di atas..?
sbb sy malas nak pk tajuk pe yg sesuai...

wah..minggu depan kenduri lagi di fraser hill, sebenarnya kannye nak g kenduri sgt tp aku nak berjalan2 kat fraser hill yg tak penah g lagi..tu pon kalo ahmad dah sihat dr batuk & aku dah sihat dr selsema.:)

kena create ayat utk memujuk sang suami start dr skang spy dia setuju ke fraser hill..
projek awning tak siap lagi..agak2 dia nak ke bwk binik dia ni??

No comments:

Post a Comment