Thursday, June 18, 2009

selamat hari bapa

on radio je asikla DJ dok nyebut "selamat hari bapa"..p supemaket pon ada pomosi "selamat hari bapa"..maka dalam ati aku pon berkata2 : sekarang dah ada dua bapa..sorang abah, sorang bapak..dua2 org neh ada karakter yg amat berbeza...

my dad @ abah

kalo org soh pilih geng dgn mak or abah, sure la aku ckp geng ngan abah..coz abah mmg best..even muka dia sgtla serius n ramai org cakap dia garang, tapi bg aku mak lagi garang..abah sporting sket n open minded..aku berjaya maintain pointer kat UiTM dulu pon sbb nak jaga ati abah..mana taknye, kalo ada masalah kewangan , sure mintak kat dia je...konfem dapat..hehehe..

insiden2 yg tak dapat aku lupakan n mayb ni la sbb2 aku rapat ngan abah..:

1. mak aku keja nurse, selalu la kena transfer tmpt keje..so kami adik beradik mmg bwh jagaan abah..mintak botol susu pon kat abah.jarang sekali mintak mak yg buatkan..

2. yang angkat aku kalo tertido depan tv masuk bilik pon abah gak..time tu skolah rendah,aku kurus lagi tau..

3. 1st day period, 1st person yg tau aku period pon ialah abah..siap mintak abah amek kan pad mak bg kat aku..nsb baik aku tak tanya abah cemana nak pakai...huhuhu..

4. yang bagun pagi2 anto aku g skolah pon abah gak...

5.masa aku patah kaki time darjah 2, abah yg dukung aku dr keta ke umah pakcik urut..walaupon selama 2 bulan abah asik masuk keje lambat je sbb hanto aku g ngurut...

6. kamus bergerak pon abah gak,kalo tak tau nak translate perkataan BI ke BM, abah la penyelamat...sah2 on da spot dpt jwpan...

7. yang check borang nak masuk IPTA pon abah gak..takut aku neh careless sgt..hehehehe

8. agak2nye aku leh pandai macam neh pon sbb abah gak.."orang yang pandai matematik,dia akan teror sume subjek"..ayat yg paling aku tak ley lupa..dr situ la aku bersungguh2 blajo matematik supaya tiap kali dpt report card, subjek matematik takde tanda merah...sure abah senyum je...subjek lain nak kale merah pon abah tak kisah..

9. 1st person yg aku nampak bila celik mata lepas operation kanser tiroid tu pon abah gak..siap pujuk aku jgn nangis (merengek mcm baby je..) walaupon masa tu umo aku dah 24thn..kalo org lain sure malu kan...

banyak lagi kisah2 yg berkaitan dgn abah dlm idup aku...pendek kata mmg aku lbhkan abah dr mak...

sampaila baru2 neh ..tapi tak baru sgtla..bila aku tau abah ada org baru..aku dah tak serapat macam dulu dgn abah..yang aku tau, abah hanya BIG BOSS n aku hy pekerja dia..huhu sedih2..

apapon yg berlaku aku tetap sayang abah macam dulu..



..bapak mertuaku..

bapak, dalam proses mengenal diri dia..so tak ley nak merapu banyak2 ttg bapak.

3 comments: