Saturday, July 16, 2011

perangai mereka sgt kurang sopan!


Baru sj balik bercuti dari Penang & di hotel penuh dgn mereka seperti di atas.
Ye, perempuan berjubah hitam hy nampak mata sahaja
Mula2 pd firasat aku, mereka ni mesti berpekerti baik..tapi meleset sama sekali
3 kali aku dilanggar bahu secara tak sengaja oleh mereka, tapi aku lebih laju menyebut "sorry" dan sedekah senyuman yg paling manis mengenangkan mereka saudara seislam..bukanla minta dibalas,kalau tak reti sebut "sorry" pon at least senyum la balik kan...huh..sia2 je.

insiden ke-2, sedang aku melayan si Ahmad terkedek2 berjalan, sorang budak (anak derang ni la) terlanggar Ahmad. budak tu jatuh, aku siap angkat bg berdiri balik..mujur ahmad tak jatuh, mak budak tu xdenye nak say TQ..sabar lagi ye ida..

insiden ke-3, sedang aku & Ahmad tggu hubby di lobi hotel dgn beg2 & stroller.Datang 1 family org itam tadi kelam kabut berjalan lalu terlanggar stroller maka tergolekla beg2 tadi.MasyaAllah,mmg membuatkan aku sgt hangin..blh derang jalan buat dek je..bkn nak tlg angkat. dah la brg2 mmg sebelah kolam ikan perhiasan..kalo masuk kolam tu, ada jugak yg kena maki..lantak la derang nak ckp org malaysia tak polite!! sgt hangin ok..dah la tgh dukung ahmad.nasib baik stroller tak jatuh kena ahmad...

patutnya kalo nak tutup pale, tak payah la bg nampak mata je..ttp terus mata tu pakai net je...mengong!!

balik umah mak, gtau la kat mak pasal insiden tu.mak ckp derang mmg mcm tu..kurang adap.derang igt negara derang sgt maju..blh pandang rendah pada aku yg mmg rendah ni.kata saudara seislam..dtg dr negara arab..patutla org arab selalu berkelahi je...perangai ntahape je!!

ahmad, ibu bg amaran keras ni..walopon kat pool ramai sgt kakak2 arab ske ngan ahmad, siap kiss ahmad..jgn nnt bwk balik menantu kat ibu asal dr sana tau..ibu dah banned derang.

No comments:

Post a Comment