Saturday, February 19, 2011

durian punya pasal

cit..salahkan durian lak..
sekarang musim durian, jiran aku lak ada kebun durian (panggil kebun ek??)
tetiap malam bwk balik durian fresh..
maka dia dah buat kenduri makan durian di petang khamis
panggil jiran2 kamceng..bisingla sbb sume spoting kan..
baik mak mak..pak pak..anak anak jgn cakap la..gumbire tak terkata sbb nak buat nakal pon time ni la sbb mak pak tak kan marah (gile hipokrit!)
maka aku pon makan durian, dah simpan niat nak makan 2-3 ulas je sbb wiso batuk or demam
disebabkan durian sgt2la manis & lembut isinye, aku dah termakan 2 biji durian (xkira la pulak bape ulas..agagagagga)
petang tu pulak ujan lebat..walopon umah aku sebelah pagar je tp xblh balik sbb ujan sgt2 lebat..
tambahan husband lak takde, so lama la melepak di umah jiran sebelah dgn gembiranya (sampai azan maghrib br balik..pang!!)
di malam hari, cuaca sgt sejuk di luar sbb ptg ujan lebat kan.
tapi aku sgt2 la panas sampai tak blh tdo..
gatai kan p makan durian byk2 sapa suruh...amekla ubat!!
esknye ahmad pulak batuk..ayoyo!! sudah parah la ini macam
ibu takde ape2, anak pulak sakit...
jiran sebelah demam..jiran lain batuk & demam..

kena marah ngan hubby sbb makan durian tak hengat kat anak
ahmad fully bf, agaknye panas durian mengalir kat susu badan tu..pastu lak ahmad nyonyot kan..
sian ahmad...ampunkan ibu ye syg...
mlm2 ahmad batuk teruk..kadang2 sampai muntah susu sbb nak kuokan kahaknye
hmmmmmmmmmm....ibu janji xmakan durian dah syg..
time memblog ni pon aku terhidu bau durian...sabo je la :)
sekian..

p/s : somi saye tak makan durian..

3 comments:

  1. Hahaha...ida2
    Mkn x hengat smpi lupe ank di BF kan
    Ha lg 1 ptt ler mad bising, rupenye die x suke derian..

    Besh tuh derian, bak mai cni ckit..

    ReplyDelete
  2. noly..meh la tepen
    makan derian sampai lebam..

    ReplyDelete
  3. sedapnya durian. lama x makan ;)

    ReplyDelete